Case
Advisera
Advisera hjälper företag med tjänster inom framförallt telefoni och IT. De är en oberoende aktör som skräddarsyr lösningar och lägger stort fokus vid kontinuerlig rådgivning och service.
Vad vi gjorde
Innehåll
+ Design
+ Hemsida UI/UX
+ Kampanjer
Utmaning
En ny modern hemsida som speglar Adviseras varumärke och på ett tydligt och attraktivt sätt lyfter fram deras olika tjänster.
Rätt tonläge
Initialt behövde vi hitta en stil och röst som passar Advisera och kunde gå som en röd tråd genom hela hemsidan. Det finns många aktörer på marknaden som erbjuder liknande tjänster och då räcker det inte med att positionera sig som den "bästa", "snabbaste" eller "största". Vi behövde få fram vad som gör Advisera unika och hitta pusselbiten som gör att kunden väljer just dem.
En företagspartner som bryr sig.
Adviseras styrka, som särskiljer dem från mängden, är deras fantastiska kundbemötande och personliga rådgivning.
Startsidan
Hemsidans nav där de flesta besökare börjar sin resa. Signalerar personlig service och engagemang samtidigt som den är avskalad och lättnavigerad.
Formspråk
Runda former i Adviseras signaturfärg ger ett stilrent och lekfullt intryck.
Enhetliga sidor för tjänster
Gör att besökarna känner sig bekväma när de navigerar i utbudet av de tjänster Advisera erbjuder.
"Kalle och Mikael från Plan V har varit stjärnor hela vägen. Ödmjuka och lyhörda för våra önskemål och synpunkter samtidigt som de hela tiden guidat oss ”rätt” utifrån best practice och deras egen gedigna erfarenhet.
De har en strategisk approach till allt de gör och en fantastisk förmåga att kunna läsa av vår verksamhet och våra visioner. Vi har fått värdefulla perspektiv kring varumärkesbyggande och hur hemsidan kan vara ett stöd för detta. Vi är supernöjda med vår nya hemsida som verkligen representerar vilka vi är och vart vi är på väg."
Carl Richter, Controller på Advisera
Key takeaway
Hemsidan designades i nära samarbete mellan Plan V och Advisera. Tillsammans satte vi upp riktlinjer och definierade vad som framförallt behöver förmedlas med sidan. Själva byggnationen utfördes också i tät dialog mellan vår designer och deras nyckelpersoner för att kunna väga in alla relevanta aspekter av vad som skulle kommuniceras och på vilket sätt.
Hemsidedesign sker inte i ett vakuum, det krävs samarbete, analys och strategiska överväganden för att skapa en sömlös användarupplevelse som engagerar besökaren och skapar rätt förutsättning för konvertering.
Se fler case
ANLITA OSS
Kontakta oss så utvärderar vi tillsammans era behov och möjligheter.
0760 83 74 87
Erik Dahlbergsgatan 24 B
211 48 Malmö