Om oss
Plan V är resultatet av allt vi tror på, vi är här för att göra skillnad.
VAD, VARFÖR OCH HUR
Förståelse för strategisk kommunikation har de senaste åren varit den röda tråd som lett till framgång för såväl oss själva som våra kunder och samarbetspartners. Vi insåg tidigt att ett starkt varumärke är den enskilt viktigaste komponenten för huruvida ett företag lyckas eller misslyckas på marknaden.
I Plan V omsätter vi denna kunskap i praktiken, det ger oss möjlighet att arbeta med det vi är bäst på och samtidigt hjälpa andra nå sina mål. Vi är precis där vi vill vara.
Vägen som tog oss hit
Samarbetspartners och kunder ser oss ofta som ett naturligt radarpar, vi är bröder och kompletterar varandra perfekt.
Så har det inte alltid varit. Fram till 2010 drev Kalle företag i andra konstellationer medans Mikael befann sig på andra sidan jorden och ständigt sökte nya utmaningar.
En gemensam resa till Nepal och Himalaya förde oss samman igen. Det var där och då vi insåg att våra värderingar och visioner låg i linje även om de kommit till utryck på vitt skilda sätt. Att vi dessutom utvecklat perfekt kompletterande kompetenser var en bonus.

Mount Everest, Basecamp, 5 364 m
2015 startade vi vår första verksamhet tillsammans men sedan dess har vi aldrig tittat bakåt.

Mikael.
Oavsett situation och sammanhang är Mikael den sammanlänkande kraften. Han förenar människor, synsätt och uppgifter på ett konkret sätt där alla känner sig delaktiga. Ledaregenskaperna började han utveckla för ca 20 år sedan när han arbetade som mountainbikeguide i Bolivia och tog turister ner för vad som kallas “Världens farligaste väg”.
Det, och faktumet att han har en universitetsutbildning i Mänskliga Rättigheter, säger mycket om Mikael som person. Utöver hans kommunikativa kvaliteter och tillvägagångssätt för att få med sig andra har han en otrolig förmåga att staka ut och leda processer och projekt.

Kan man vara lika mycket “Höger hjärnhalva” som “Vänster hjärnhalva”? Ja, uppenbarligen, Kalle är lika delar analytisk och rationell som kreativ och visuell. Han har en masterexamen i Statsvetenskap och har stor erfarenhet av att arbeta med design och grafisk formgivning. Dessa egenskaper är alla viktiga ingredienser i den strategiska processen för att bygga slagkraftiga och attraktiva varumärken.
Kalle har själv drivit flera verksamheter och har fingertoppskänsla för målgruppens perspektiv och vad som har potential att nå framgång.
Kalle.