top of page

Case

FruktDealen

Fruktdealen_6 2.jpg

FruktDealen är en av Sveriges ledande leverantörer av frukt till arbetsplatser i Sverige. Ambitionen är att fortsätta växa och bredda utbudet för att bli en mer heltäckande partner.

Vad vi gjorde

Varumärke

+ Analys

+ Strategi

+ Aktivering

Identitet

Innehåll

+ Visuell identitet

+ Grafisk profil

+ Designelement

+ Hemsida UI/UX

Utmaning

Frukdealens största utmaning är att kunna växa men samtidigt behålla en familjär känsla som uppskattats av deras kunder under mer än ett årtionde.

Fruktdealen_9.jpg
Symbol_Vit_Liten.png
Logotyp_Vit_Liten.png

Ett budskap som breddar utbudet och engagerar

Frukt och fika på jobbet

Allt ni behöver för att boosta produktiviteten

Fruktdealen_4.jpg

En ny visuell identitet som går hand i hand med en modernare approach och ett större erbjudande.

Symbol

Symbolen är ett visuellt attribut som alla kan känna igen och minnas. Den anspelar på frukt men har en abstrakt och modern framtoning.

Symbol.png

Logotyp

Logotypen är en representation av verksamhetens namn. Det skrivs på ett utmärkande sätt och hjälper till att visualisera verksamheten bortom stavelserna som utgör namnet.

Färg

Fruktdealen har inte en enskild färg som utgör dess signalement. Istället är det en unik kombinationen som utgör färgrepresentationen.

Webb.png

Key takeaway

Ledstjärnan för projektet blev att bygga en bro mellan det gamla (familjärt och genuint) och det nya (modernt och offensivt). Därifrån kunde vi bygga en plattform som harmoniserar med allt Fruktdealen står för historiskt och vill vara i framtiden.

Se fler case

ANLITA OSS

Kontakta oss så utvärderar vi tillsammans era behov och möjligheter.

0760 83 74 87

info@planv.se

Erik Dahlbergsgatan 24 B

211 48 Malmö

bottom of page