Case
FruktDealen
FruktDealen är en av Sveriges ledande leverantörer av frukt till arbetsplatser i Sverige. Ambitionen är att fortsätta växa och bredda utbudet för att bli en mer heltäckande partner.
Vad vi gjorde
Varumärke
+ Analys
+ Strategi
+ Aktivering
Identitet
Innehåll
+ Visuell identitet
+ Grafisk profil
+ Designelement
+ Hemsida UI/UX
Utmaning
Frukdealens största utmaning är att kunna växa men samtidigt behålla en familjär känsla som uppskattats av deras kunder under mer än ett årtionde.
Ett budskap som breddar utbudet och engagerar
Frukt och fika på jobbet
Allt ni behöver för att boosta produktiviteten
En ny visuell identitet som går hand i hand med en modernare approach och ett större erbjudande.
Symbol
Symbolen är ett visuellt attribut som alla kan känna igen och minnas. Den anspelar på frukt men har en abstrakt och modern framtoning.
Logotyp
Logotypen är en representation av verksamhetens namn. Det skrivs på ett utmärkande sätt och hjälper till att visualisera verksamheten bortom stavelserna som utgör namnet.
Färg
Fruktdealen har inte en enskild färg som utgör dess signalement. Istället är det en unik kombinationen som utgör färgrepresentationen.
Key takeaway
Ledstjärnan för projektet blev att bygga en bro mellan det gamla (familjärt och genuint) och det nya (modernt och offensivt). Därifrån kunde vi bygga en plattform som harmoniserar med allt Fruktdealen står för historiskt och vill vara i framtiden.
Se fler case
ANLITA OSS
Kontakta oss så utvärderar vi tillsammans era behov och möjligheter.
0760 83 74 87
Erik Dahlbergsgatan 24 B
211 48 Malmö