Case
SSB

SSB är ett bemanningsföretag inom byggsektorn som erbjuder heltäckande lösningar och kompetent personal.
Vad vi gjorde
Varumärke
+ Analys
+ Strategi
+ Aktivering
Identitet
Innehåll
+ Visuell identitet
+ Grafisk profil
+ Designelement
+ Hemsida UI/UX
Utmaning
SSB:s största utmaning är att hitta en egen identitet och en tydlig position inom en bransch där många aktörer erbjuder liknande tjänster.

Ett budskap som dels definierar vad SSB erbjuder men även lyfter fram var de vill sticka ut, de vill gå i täten för att sätta en ny standard för bemanning och underentreprenad. Något som är oerhört viktigt i en bransch som har problem med oseriösa underleverantörer.
Byggpartnern som sätter standarden för bemanning och underentreprenad

En visuell identitet och ett bildspråk som ger en känsla av hög standard och särskiljer dem från de traditionella "tonerna" inom branschen (grönt, rött och blått).
RGB: 146, 114, 72
CMYC: 28, 48, 80, 16
HEX: 92724A
RGB: 195, 141, 67
CMYC: 6, 41, 91, 9
HEX: C38D43
RGB: 20, 13, 4
CMYC: 66, 68, 69, 79
HEX: 140D04


Key takeaway
Hela processen drevs av modet att våga vika av från normen, såväl stilistiskt som budskapsmässigt, för att kunna inta en unik positionering. Varumärken inom byggbranschen är generellt sett traditionella i sin framtoning och här hittade vi utrymme för att skapa något unikt tillsammans med grundarna som var beredda att tänka nytt.
Se fler case
ANLITA OSS
Kontakta oss så utvärderar vi tillsammans era behov och möjligheter.
0760 83 74 87
Erik Dahlbergsgatan 24 B
211 48 Malmö