top of page

Case

Woshapp

B2B_Woshapp_1.webp

Woshapp är sprunget ur en startup med ambitionen att revolutionera hur vi tvättar våra bilar. Användaren bokar tvätt genom appen så kommer Woshapp ut och tvättar bilen där den står. Tjänsten är tillgänglig för såväl privatpersoner som företag.

Vad vi gjorde

Varumärke

+ Analys

+ Strategi

+ Aktivering

Innehåll

+ Hemsida UI/UX

+ Kampanjer

+ Foto & Video

Utmaning

Woshapps största utmaning var att kommunicera hur enkel deras tjänst är att använda och vad den faktiskt innebär i praktiken.

logo.png

Biltvätten som kommer till dig!

Ett budskap som förklarar och väcker nyfikenhet

Plan V_Woshapp_Case_1.webp

Bilder med fokus på hur enkelt det fungerar i praktiken.

Plan V_Woshapp_Case_3.webp

Hemsida UI/UX - B2B

En mer lättöverskådlig sektion för företagstjänsterna som tillgodoser användarvänlighet, design och funktion. Tjänsterna förklaras på ett konkret sätt och förenklar för användaren att komma igång och använda tjänsten. 

(Under utveckling)

Kampanjer

För att attrahera nya användare i segmentet B2B

Plan V_Woshapp_Case_6.webp
Plan V_Woshapp_Case_9.webp
Plan V_Woshapp_Case_8.webp
Plan V_Woshapp_Case_7.webp

"Plan V blev den perfekta lösningen för oss. Vi behövde branding, content, marketing, design, hantering av ads, men också några som kunde ta ansvar och jobba självständigt för hela området snarare än att bara ta emot beställningar. Nyckeln är att Mikael och Kalle är så enkla att jobba med. De såg till att verkligen förstå vår produkt och bli del av vårt team på Woshapp. Oavsett vilken typ av kommunikation vi behövde hade de strategiska och konkreta lösningar. Produktionsprocessen var suverän, vi gav dem våra idéer, och de hjälpte oss att löpande förbättra och förverkliga dem."

Mark Owuya_Woshapp.jpeg

Mark Owuya, Grundare av Woshapp

Key takeaway

Att förenkla och förtydliga Woshapps varumärke och kommunikation var avgörande för att nå ut till och konvertera fler användare. Tidigare hade Woshapp lyft fram flera olika fördelar på ett osammanhängande sätt som gjorde det intuitivt svårt för mottagaren att se vilken som var den pusselbit som skulle lösa deras problem. När vi skalade bort "snabbare", "nytänkande", "innovativt" o.s.v. och fokuserade på det som spelade roll för deras målgrupp - enklare (för privatpersoner) och - spara tid och pengar (för företag) blev marknaden mer mottaglig och genomslaget större.

Se fler case

ANLITA OSS

Kontakta oss så utvärderar vi tillsammans era behov och möjligheter.

0760 83 74 87

info@planv.se

Erik Dahlbergsgatan 24 B

211 48 Malmö

bottom of page